Etter nok et vellykket andre møte som varte en time og 10 minutter utover avsatt tid, er vi klar for å fortsette dette viktige og nyttige arbeidet i et tredje møte før sommeren.
Dette er dialogmøter for å bedre forståelse, kunnskap og kommunikasjon mellom kommunen og utbyggere/arkitekter/søknadsansvarlige mm. Møtet er for fagmiljø på søkesiden og kommunens fagmiljø på plan og søknadsbehandling.
Nesodden Næringsråd og Nesodden kommune tar initiativet til møter hvor man jobber sammen for å skape god forståelse og god samhandling mellom kommune og næringsdrivende.
I hvert møte blir det belyst og diskutert ulik tematikk og tiltak som kan skape bedre flyt og effektivitet mellom ansvarlige søkere og fagmiljøer i kommunen.
Dette møtet blir en videreføring av de to første vellykket møtene der 30-40 fra ulike fagmiljø deltok.
Her finner du presentasjoner fra kommunen etter det siste møtet:
Byggesak: Presentasjon byggesak 17. mars 2022
Plan: Næringsforum presentasjon 17. mars 2022
Geodata: Geodata-Presentasjon 17. mars 2022
Tilleggsinfo.: Departementets svar på undersøkelse om tolkningen av plan- og
bygningsloven § 21-7
Her er et memo fra siste møte: Memo dialog og samhandlingsmøte 17. mars 2022
Her finner du presentasjoner fra kommunen etter det første møtet:
Byggesak: Presentasjon byggesak 24.11.2021
Plan: Næringsforum presentasjon 24.11.21
Geodata: Geodata-Presentasjon for næringsrådet 24.11.2021
Her er et memo fra første møte: Memo dialog og samhandlingsmøte 24. november
———————-
Plan:
– Kort status for avdeling – ansatte/saksmengde og prioritering
– Rullering av kommuneplanens arealdel – høring
– Åpen dialog.
Geodata:
– Kort status for avdeling – ansatte/saksmengde og prioritering
– Ny kartløsning Origo – kort presentasjon
Byggesak:
– Kort status for avdeling – ansatte/saksmengde og prioritering
– Åpen dialog
Tema for neste møte. Dialog og ideer til utvikling av enda bedre forståelse, kommunikasjon, kunnskap og rutiner.
Fokuset for møtet/møtene er å “gjøre hverandre bedre”, kommunisere bedre, og få til en enda bedre arbeidsflyt, samarbeid og effektivitet mellom kommunen og de profesjonelle aktørene. Når vi lykkes med det, vil alle parter spare tid og penger, redusere irritasjon og frustrasjon.
Økt utløpt
Logg inn igjen. Innloggingssiden vil åpnes i en ny fane. Etter at du har logget inn kan du lukke den og gå tilbake til denne siden.