Etter nok et godt sjette møte, er vi klar for å fortsette dette viktige og nyttige arbeidet i et nytt møte.
På dette møtet blir også ordfører Cathrine Kjenner Forsland og kommunedirektør Hogne Eidissen med, som begge har fokus på tilrettelegging for næringsutvikling og gode tjenester fra kommunen.
Fokuset for dette møtet blir konkrete byggesaker, og dialog rundt potensial for endringer på søkesiden og søknadsbehandling.
Nesodden næringsforening vil presentere saker som man kan reflektere rundt, og som de stiller stilles spørsmål ved.
Vi utforsker potensialet for å gjøre ting på andre måter.
I dette møtet ønsker man å bli enda mer konkrete, ta tak i ting med utviklingspotensial, og vi kommer kanskje “tettere på” hverandre.
Hensikten er imidlertid å lære av prosess, og gjøre hverandre bedre, så man skiller person og sak, og anonymiserer det vi kan.
Hvorfor denne møteserien?
Dette er dialogmøter for å bedre forståelse, kunnskap og kommunikasjon mellom kommunen og utbyggere/arkitekter/søknads ansvarlige mm.
Møtet er for fagmiljø på søkesiden og kommunens fagmiljø på plan og søknadsbehandling. Nesodden Næringsforening og Nesodden kommune tar initiativet til møter hvor man jobber sammen for å skape god forståelse og god samhandling mellom kommune og næringsdrivende. I hvert møte blir det belyst og diskutert ulik tematikk og tiltak som kan skape bedre flyt og effektivitet mellom ansvarlige søkere og fagmiljøer i kommunen.
Her finner du eldre presentasjoner fra kommunen som kan være nyttige for noen:
Byggesak: Presentasjon byggesak 17. mars 2022
Plan: Næringsforum presentasjon 17. mars 2022
Geodata: Geodata-Presentasjon 17. mars 2022
Byggesak: Presentasjon byggesak 24.11.2021
Plan: Næringsforum presentasjon 24.11.21
Geodata: Geodata-Presentasjon for næringsrådet 24.11.2021
Her er et memo fra første møte: Memo dialog og samhandlingsmøte 24. november
———————-
Fokuset for møtet/møtene er å “gjøre hverandre bedre”, kommunisere bedre, og få til en enda bedre arbeidsflyt, samarbeid og effektivitet mellom kommunen og de profesjonelle aktørene. Når vi lykkes med det, vil alle parter spare tid og penger, redusere irritasjon og frustrasjon.
Økt utløpt
Logg inn igjen. Innloggingssiden vil åpnes i en ny fane. Etter at du har logget inn kan du lukke den og gå tilbake til denne siden.